U bent hier

FAQ

Hoe betaal ik mijn reservering?

U betaalt u reservering altijd rechtstreeks aan de betreffende reisorganisatie. Vakantiespecialist.nl is zelf geen reisorganisatie. De producten die worden aangeboden via Vakantiespecialist.nl worden voor dezelfde prijs aangeboden als bij de adverteerder.

Is betalen via Vakantiespecialist.nl veilig?

Ja, betalen op internet is veilig. U betaalt niet aan Vakantiespecialist.nl maar rechtstreeks aan de reisaanbieder. De betalingen verlopen via de zeer strenge en beveiligde (https-) verbindingen van de desbetreffende reisaanbieder.

Kwaliteitswaarborg en garantiebepaling?

De kwaliteit van onze partners zijn onder andere te herkennen aan de keurmerken ANVR,SGR, EMOTA (European Mail Order and distance selling Trade Association), Calamiteitenfonds en de Thuis winkelorganisatie. Vakantiespecialist.nl is zelf geen reisorganisatie en is dus niet aangesloten bij bovengenoemde brancheorganisaties.

Wanneer zijn de vakantieperiodes?

U vindt de vakantiekalender 2010 overzichtelijk weergegeven op onze website.

Is het bijboeken van een reisverzekering verplicht?

Nee, het bijboeken van een reisverzekering is niet verplicht. Mocht u van plan zijn om een reisverzekering bij uw vakantie af te sluiten, kunt u dit tijdens het boekingsproces invullen. Dan zal de reisverzekering per direct bij uw vakantie bijgeboekt worden.

Kan ik na boeking nog annuleren? Zoja, Hoe?

Het is altijd mogelijk om uw boeking achteraf nog te annuleren, echter onder bepaalde voorwaarden. Kijk voor meer informatie over deze voorwaarden bij de reisvoorwaarden van de desbetreffende touroperator. Eventuele annuleringen gaan niet via Vakantiespecialist.nl, maar via de desbetreffende touroperator. Verdere contactgegevens van de touroperator kunt u vinden in de reserveringsbevestiging. Via die wijze kunt u ook de boeking achteraf annuleren.

Is het door mij gekozen object nog beschikbaar?

Op Vakantiespecialist.nl vindt u altijd het actuele aanbod van weekenden, lange weekenden, midweken of weken bij duizenden vakantiehuizen. Per object staat er ook duidelijk weergegeven of het object al bezet, of nog beschikbaar is. Door middel van de selectie die u heeft gemaakt, wordt er gecontroleerd of deze samenstelling voor dit object nog beschikbaar is. U zult dus altijd van de juiste informatie voorzien worden m.b.t. de beschikbaarheid.

Kan ik een extra dag of een afwijkende periode huren?

De vakantiehuizen die op Vakantiespecialist.nl aangeboden worden, zijn beschikbaar per weekend, lang weekend, midweek of voor 1, 2 of 3 weken. Mocht de woning voorafgaand aan uw aankomst nog vrij zijn, kunt u contact opnemen met de betreffende verhuurder van het object en vragen of u eerder kunt arriveren. Dit geldt uiteraard ook wanneer u enkele dagen langer wenst te blijven. Dit kunt u in overleg met de verhuurder regelen. Vakantiespecialist.nl is niet verantwoordelijk voor verhuren van objecten buiten de standaardperiodes. Eventuele wijzigingen moeten met de verhuurder zelf besproken worden.

Ligt het object in een kindvriendelijke omgeving?

De vakantiewoningen gelegen op vakantieparken of bungalowparken zijn zonder uitzondering kindvriendelijk. Mocht u graag wat meer privacy of kalmte hebben, let er dan op dat u een vakantiewoning met ruime tuin boekt, of eventueel een vakantiehuis in het bos of aan zee, welke vaak wat meer ruimte bieden. Het is dan eventueel mogelijk dat de faciliteiten van dat object minder zijn dan vergelijkbare objecten met minder ruimte, of in een hogere prijscategorie vallen.

Is het object huisdiervriendelijk?

In vele vakantiehuizen is het meenemen van een huisdier toegestaan. Echter zijn er ook verhuurders die geen huisdieren in hun vakantiehuis willen. Daarom kunt u via de themapagina ‘Huisdiervriendelijke vakantie’ de vakantiehuizen bekijken waar u een huisdier mag meenemen. Bij deze objecten zult u altijd de melding: “huisdieren toegestaan” zien staan.

Heeft het vakantiehuis ook faciliteiten voor mindervaliden?

Er zijn uiteraard ook diverse vakantiehuizen die uitermate geschikt zijn voor mindervaliden. Als het object geschikt is voor mindervaliden zal dit aangegeven staan bij de advertentie van de woning. U kunt ook kiezen op de themapagina voor “Vakantie voor mindervaliden”. Als u hierop geklikt heeft zie u een overzichtelijke weergave van alle objecten waarvan bij ons bekend is dat ze geschikt zijn voor mindervaliden. Mocht u hier nog een speciale vraag over hebben kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zullen deze vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Zijn er nog extra kosten achteraf?

Alle eventuele extra kosten staan vermeld bij het betreffende vakantiehuis. Deze kostenAlle bijkomende kosten staan vermeld bij het betreffende vakantiehuis op het boekingsformulier.

Is mijn boeking een definitieve boeking?

Uw boekingsaanvraag op Villaspot.nl leidt direct tot een boeking en daarmee tot een overeenkomst met de touroperator. Nadat u de boeking heeft gemaakt via Villaspot.nl, ontvangt u direct een boekingsbevestiging van Villaspot.nl en de betreffende touroperator per mail.

Wilt u iets wijzigen nadat uw reservering is voltooid?

Wilt u iets wijzigen nadat u reservering is voltooid? Neem dan contact op de touroperator. De contactgegevens staan in de reserveringsbevestiging. Houd er rekening mee, dat bij wijzigingen kosten in rekening gebracht kunnen worden, conform de geldende voorwaarden van de desbetreffende touroperator.

Kan ik een optie nemen op een vakantiehuis?

Dit is telefonisch mogelijk.

Hoe gaat de betaling, is dit wel veilig?

Betalingen gaan per creditcard, via een bankoverschrijving of eenmalige machtiging. Alle persoonlijke gegevens worden via SSL (Secure Socket Layer)-beveiliging tijdens het boekingproces. Hierdoor zijn vreemden en derde personen niet in staat deze gegevens tijdens de overdracht te lezen.

Ontvang ik een bevestiging?

U ontvangt per mail een bevestiging van Vakantiespecialist.nl en van de betreffende touroperator. Van de touroperator krijgt u in de meeste gevallen ook per post de factuur en de reispapieren.

Aanvullende wensen?

Heeft u aanvullende wensen kunt u dit kenbaar maken door na de boeking contact te zoeken met de verhuurder.

Mijn vraag staat er niet bij?

Dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.